dagens økt

Da har jeg gjennomført 2 økter hittil i dag, så begynte det å øse ned ute. Nå har jeg slappa av med 2 episoder av B♥nes før jeg skal finne meg noe å spise. Jeg dro først opp på idrettsbana for å teste hvor jeg ligger på 3000m. Det gikk ikke helt etter planen. Eller, egentlig gikk det bedre enn planlagt, men så måtte jeg gi meg 200m før jeg fikk fullført. Det viste seg å ikke vere en altfor god ide å pushe seg selv så hardt så tett på sykdommen. Jeg fikk hodeverk og måtte bare ligge og vente på at jeg ikke var sliten lengre før jeg tøyde ut og gikk hjem.

Når jeg kom hjem gikk jeg ut å plukka en skål med stikkelsbær og rips slik at jeg kunne fylle på med litt energi. Det viste seg å vere en god idé. Da jeg var ferdig å spise starta jeg med styrketreninga:

Oppvarming
3 x 20 situps

Hovuddel
3 x 40sek "klatre"-planke: Jeg står i plankeposisjon samtidig som jeg trekker annahvert bein opp under meg. Jeg er ikke en fan av statisk trening, så jeg prøver å gjøre øvelsene litt mindre statiske, men samtidig at de går på samme musklene - evt litt flere.
3 x 15rep x 10øvelser "Rolle's mageprogram": 10 forskjellige stillinger med beina slik at sit'upsa tar på forskjellige plasser på magen! Kjempegenialt. Jeg tar en av øvelsene 20sek pause, så over til neste øvelse av de 10.
3 x 15rep "side-hev": Jeg står i side-planken og hever hofta opp raskt og lar den synke sakte tilbake i stilling. Dette gjør jeg 15 ganger på hver side og gjør begge sidene 3 ganger.

Avslutning
Uttøying av de brukte musklene. 

Jeg er fornøyd med 863 kcal og to vel gjennomførte treningsøkter! Hadde ikke trodd det kom til å gå så bra så tidlig. Men det gjennstår å se i mårra hvordan formen min er da, håper den sier "Do it again!" :-)

Tips; Just Do It er jo noe som nike har på de fleste klærne sine. Dette stemmer. Om du tenker på å dra ut på en joggetur men været er dårlig - gjør det like vell. Du kommer ikke til å angre. Kanskje du blir kliss våt, men du hadde jo svetta uansett og så skal du i dusjen. Til tross for hvor grått og vått det ser ut når du er på joggetur i dårig vær, så syntes jeg det er hærlig å kjenne vanndråpene i fjeset. Og til vanlig også; du tenker på å trene litt styrke - gjør det. Når jeg kom opp på løpebana i dag så tenkte jeg: "Dette går til helvette". Det gjorde det jo i for seg også, men jeg sprang. Og jeg hadde fått ny rekord om jeg fullførte de 200meterene før finishline. But I didn't. Så da teller det ikke. Men i hodet mitt er jeg superfornøyd med at jeg klarte å holde det tempoet som jeg gjorde! Jeg vil ikke si tida, men jeg hadde lett bestått kravet til forsvaret om 15 min for å si det slik.


Kanskje et simpelt "tips", men for meg har det mye å si. Jeg kan tenke på å gjøre noe, og jeg har så lyst at jeg nesten føler at jeg har gjennomført det til tross for at det bare er en plan. Når jeg faktisk gjennomfører planen min i tillegg, så føler jeg meg så sykt bra form messig. Jeg trener jo fordi at jeg vil bli i bedre form enn det jeg var før jeg ble syk, samtidig så trener jeg for å føle meg vel. Trening er en stor del av livet mitt. Den er i grunn hele livet mitt. Jeg har alltid vert aktiv, og det er uendelig viktig for meg! Jeg har vert innom så og si alle idrettene som har finnes her hjemme. Alt er gøy! Å mestre er gøy! Så sett deg mål du vet du kommer til å klare om ikke så lenge, slik at når du klarer det føler du at du ha oppnådd noe!

Ha en fortryllende dag videre ♥
- K 

2 kommentarer

Sunniva Jansen

11.08.2013 kl.20:04

så flink du er! :)

Kristin

11.08.2013 kl.21:20

Sunniva Jansen: Takk skal du ha! Får håpe det varer :-)

Skriv en ny kommentar

hits